/ در دسته‌بندی نشده / توسط
آخرین زمان ویرایش:

رنج و صلح

فاقد تصویرمافیا به سبک ما رو تجربه کردین؟ حالا نظرتون چیه بیایم در غالب سه تیم به طور موازی با هم مبارزه کنیم؟ توی مافیا تحلیل ها دو دویی هست ولی در رنج و صلح میشه سه سه ای !! پس… شما باید یک خوره ی بازی باشید تا از این بازی لذت ببرید! این بازی به شیوه ای طراحی شده که یک فشار حسابی و باحال و مهیج بهمون وارد کنه و تمام مهارت های فردی و اجتماعی ارتباطی رو هم پوشش میده! درصورتی که مافیا به سبک ما رو تجربه نکردید اصلا این بازی بهتون توصیه نمیشه، بهتره قبلش حداقل 5 بار اون رو بازی کرده باشید و البته ممکنه این بازی برای اعضای تک ستاره فقط قابل برگزاری باشه…

www.janeno.com/bb

داستان بازی: سال 2400 میلادی است و بلوغ روانی انسان به شدت رشد یافته تا حدی که مایل است به رویای «جهانی بدون مرز و محدوده» جامه عمل بپوشاند. اما هنوز عده ای هستند که در تلاشند خشم و غضب های فرو خورده ی خود را با کوبیدن بر طبل جنگ تسکین داده و صلح جهانی را خیالی خام و غیر عملی توصیف کنند. مردم به آنها لقب «ستیزه جو» داده اند. ستیزه جویان که به صورت زیرزمینی سازمان دهی شده اند، متخاصمانی هستند که سعی دارند افراد کلیدی اجلاس «مدیریت جهان» را از دور خارج کرده و خود به جای آنها نشسته و با ایجاد مرزهای پوشالی دوباره بشر را با جنگ کنترل نمایند. از طرف دیگر یک تشکیلات سری برای شناسایی و از بین بردن ستیزه جویان ساخته شد که متاسفانه آنها نیز به طمع دچار شدند. «سلطه جویان» در تلاشند تا با بی اثر نمودن شخصیت های کلیدی اجلاس و همینطور ستیزه جویان، خود مدیریت جهان را به دست بگیرند. در نهایت «صلح جویان» طی 8 شبی که برای اجلاس گرد هم آمده اند فرصت دارند تا بر دو گروه دیگر غلبه یافته و رویای بشر را به سر انجام برسانند…

نکته: شرایط، ابزار، مقرارت و قوانین بازی همه مانند بازی مافیا به سبک ما است.

www.janeno.com/bb

نقش های بازی:

الف- ستیزه جویان:
1. مایندی: رئیس ستیزه جویان، هر شب ترتیب اخراج یک نفر از اجلاس را می دهد.
2. آوید: همسر رئیس ستیزه جویان که با تهدید و ارعاب، میتواند هر شب یک نفر را ودار کند تا یک روز کامل در سکوت بماند. در صورت اخراج وی از اجلاس، مایندی 2 نفر را اخراج خواهد نمود.
3. نرونز: به مایندی در انتخاب تصمیم گیری برای اخراج افراد کمک می کنند.

ب-سلطه جویان
به یکدیگر کمک می کنند تا در نهایت در اجلاس باقی بمانند و به ریاست برسند.
هر سه شب، یک نفر از صلح جویان را با خود همراه می کنند.
نسبت به فعالیت سیتزه جویان مقاوم بوده و با اولین فعالیت آنها اخراج نمیشوند، بلکه با دومین فعالیت آنها اخراج می شوند.
ولی با اولین فعالیت «اکسپ» اخراج می شوند.
هر شب فرصت دارند با یکدیگر برای شناسایی «کپس» مشورت کنند.
در صورت شناسایی صحیح «کپس» برنده شده و در صورت شناسایی غلط «کپس» به کلی از بازی حذف می شوند.
در صورتی که فقط یک سلطه جو در بازی باقی بماند خود به خود تبدیل به نرونز می شود.

ج-صلح جویان:
1. کپس: آبزرو را می شناسد. در صورت مردنش، آبزرو شب (انتخابی) می تواند یک نفر را اخراج کند. می تواند حدس بزند که سلطه جو ها چه کسی را با خود همراه کرده اند و او را تیم به صلح جویان بازگرداند.
2. آبزرو: می تواند به ماهیت و نقش های افراد پی ببرد. کپس را می شناسد.
3. برس: فعالیت پنهانی ستیزه جویان برای اخراج صلح جویان را می تواند خنثی کند. فعالیت وی برای سلطه جویان یا ستیزه جویان بی تاثیر است.
4. اکسپ: هر شب می تواند به راحتی و بدون هیچ مانعی یک نفر را اخراج کند.
5. نو: بایستی با درایت به تشخیص ستیزه جویان و سلطه جویان پرداخته و در روز اجلاس آنها را شناسایی کرده و اخراج کنند.

www.janeno.com/bb

وضعیت برنده شدن:
–  ستیزه جویان: تعداد افراد باقیمانده با تعداد آنها برابر باشد
– سلطه جویان: یا کپس را شناسایی کنند و یا تعداد افراد باقیمانده با آنها برابر شود
– صلح جویان: تمام ستیزه جویان را اخراج کرده باشند و تعدادشان از سلطهع جویان بیشتر باشد

نکته: در صورتی که 2 سلطه جو و دو ستیزه جو باقی بمانند، اجلاس به دور بعد کشیده می شود.

www.janeno.com/bb

شیوه بازی:

  1. نقش ها ارائه می شود.
  2. کپس و آبزرو یکدیگر را شناسایی می کنند
  3. سلطه جو ها یکدیگر را شناسایی می کنند
  4. ستیزه جو ها یکدیگر را شناسایی نموده و ماندی و آوید مشخص می شوند
  5. روز اول اجلاس شروع می شود.

شب های معمول:

  1. افراد اخراج شده، در لابی هتل یافته های خود را به هم تیمی های خود اعلام می کنند: در طول اجلاس صحبت نمیکنند.
  2. ستیزه جویان یک نفر را اخراج نموده و آوید یک نفر را ساکت می کند
  3. سلطه جویان مشورت می کنند.
  4. اکسپ در صورت تمایل یک نفر را اخراج می کند.
  5. برس فعالیت های ستیزه جویان برای اخراج یک نفر را خنثی می کند
  6. آبزرو نقش یک نفر را شناسایی می کند

شب سوم و ششم و نهم: علاوه بر فعالیت های بالا، سلطه جویان یک نفر را با خود همراه ساخته و کپس تلاش می کند تا وی را نجات دهد.

www.janeno.com/bb

مهارت آموزی ویژه حرفه ای ها:

الف) مهارت های درون فردی: دریافت صحیح اطلاعات از پیرامون، تجزیه و تحلیل با کمترین خطا، مدیریت احساسات و رفتار همه و همه شاکله افزایش مهارت پرورش ظرفیت روانی رو در بازی فراهم می کنند. مهارتی که در هر لحظه زندگی میتونه بر رفتار و نتایج شما اثر بخش باشه و مهمترین مهارتیه که یه نفر میتونه روش کار بکنه. مهارتی که خودش شامل بهوشیاری و انعطاف پذیری روان شناختی، مدیریت احساسات و رفتار، خود رهبری و خود مدیریتی و … هست.

ب) مهارت های ارتباطی و اجتماعی: مهارت متقاعد سازی و نفوذ، مهارت گوش دادن فعال، مهارت ارتباطات موفق و موثر، مهارت خود ابرازی سالم و موثر، مهارت دفاع از خود جراتمندانه.

ج) مهارت های سازمانی و حرفه ای: مهارت تیم سازی، مهارت رهبری و مدیریت، مهارت تفکر خلاق و نقاد، مهارت حل مسئله

دارای فرم بینش پذیری
(ویژه حرفه ای ها)

امکان ایجاد حلقه بازخورد بعد از بازی
(ویژه حرفه ای ها)

درصورتی که تجربه این بازی را در فضای بازی و بینش داشته اید به این بازی از 1 تا 5 چه نمره ای می دهید؟

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

نظری بدهید